Πριν ξεκινήσω να μιλάω θα πρέπει να εξηγήσω 2 πράγματα.   1) αυτό το site φιλοξενείται αυτή τη στιγμή στο papaki.gr σε WordPress Managed Hosting και 2) είναι καθαρά προσωπική άποψη και δεν έχει να κάνει με χρήση κάποιων benchmark.  Αυτό που θα αποδώσω είναι η δική μου άποψη με βάση την όση εμπειρία έχω ( έχοντας δει ήδη τις υπηρεσίες WP Managed Hosting από δύο μεγάλες εταιρίες ) και φυσικά το πως θα το έβλεπε ένας απλός χρήστης ( ίσως όχι και τόσο απλός ).

Σαν πρώτη φράση θα έλεγα πως η υπηρεσία είναι μια πολύ καλή προσπάθεια η οποία επί του παρόντος δεν έχει και άλλη Ελληνική Εταιρία που να έχει ανταγωνισμό.  Σίγουρα υπάρχουν αρκετές που προσφέρουν Μanaged Hosting αλλά στην Ελλάδα δεν έχω εντοπίσει άλλη.  Φυσικά υπάρχουν και άλλες όπου προβάλουν πως έχουν Managed Hosting για WordPress αλλά είναι κάτι εντελώς διαφορετικό…..από μια απλή βάπτιση σε Managed Hosting έως και διαχείριση WordPress Installation (Toolkit ) του PLESK.   Η γενική μου εμπειρία μου αφήνει θετικά στοιχεία.  Θα αναφερθώ όμως σε ότι μου άρεσε και ότι δεν μου άρεσε παρακάτω.

To πακέτο που έχει επιλεγεί είναι το προτεινόμενο.  Σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά που μας δίνει είναι όντως έτσι ( ή τουλάχιστον όσα μπορώ να εξακριβώσω ).  Σε ότι αφορά τις επισκέψεις ακόμη και μετά την επικοινωνία που είχα με το support δεν έχω καταλάβει ακόμη τι είναι αυτό που μετριέται και πως.  Με δύο εγκαταστάσεις ξεπερνιούνται για λίγο οι 30.000 που είναι το όριο, τη στιγμή που στατιστικά δικά μου δεν δίνουν πάνω από τα μισά.   Θα πρέπει να συμπληρώσω βέβαια πως υπάρχει μια ελαστικότητα και ανεκτικότητα σε αυτό από το papaki.gr

Ας μιλήσω λίγο για  τα χαρακτηριστικά που δίνονται και να πω την δική μου άποψη μετά τη χρήση τους.

Managed Updates

Τα Managed Updates γίνονται όταν πρέπει και μάλιστα μπορεί ο χρήστης να επιλέξει ποία από τα Plugins θέλει να ενημερώνονται αυτόματα.   Φυσικά υπάρχουν και προγραμματισμένες ενημερώσεις για το ίδιο το WP όπως επίσης και άμεσες όταν πρόκειται για ενημερώσεις ασφαλείας.

Performance

Σε ότι αφορά το BackEnd έχω δει και πιο γρήγορο.  Στο FronEnd σε συνδυασμό με το CDN που προσφέρεται είναι αρκετά γρήγορο.

Multi Datacenter

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν ισχύει αλλά θέλω να πιστεύω πως δεν υπάρχει κάτι μεμπτό.

Security 

Και εδώ δεν μπορώ να πως σίγουρα το τι ισχύει αλλά εδώ και 8 μήνες που χρησιμοποιώ την υπηρεσία δεν είχα κάποιο θέμα.

Expert Support

Σίγουρα με όσους μίλησα στο Support είχαν τρόπους να μου δώσουν λύση σε αυτό που ζητούσα.   Δεν γνωρίζω εάν είναι αρκετοί και επαρκούν όμως διότι σε γενικές γραμμές η πρώτη απάντηση στα support tickets ήταν μετά από περίπου 2 ημέρες.  Σε ότι αφορά την τηλεφωνική εξυπηρέτηση απλά θα μπορούσα να πω πως θα μπορούσε να είναι καλύτερα στους χρόνους και την άμεση επίλυση σε ίσως λίγο πιο complicated issues.   Σε κάθε περίπτωση είχα λύσεις αλλά όχι στους χρόνους που θα περίμενα.

One-Click Restore

Ισχύει και το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές.  Υπάρχει backup ημέρας & εβδομάδας.

SSO

Το έχω χρησιμοποιήσει.  Χρήσιμο.  Στις αρχές με είχε μπερδέψει λίγο.

Free Migration

Ναι είναι Free αλλά όχι για πάντα υπάρχει όριο ημερών στους όρους χρήσης και μετά που θα περάσουν οι ημέρες αυτές υπάρχει χρέωση 25€ + ΦΠΑ.   Αυτό είναι κάτι που προσωπικά θεωρώ εντελώς κουλό με δεδομένο το ότι από τη φύση της η πλατφόρμα των υπηρεσιών όπως έχουν δημιουργηθεί κάνει δύσκολη την κλασσική μεταφορά ( migration ) με αντιγραφή αρχείων και Database.  Εγώ προσωπικά μετέφερα 2 sites και το τρίτο χρειάστηκε πρόσφατα.  Έκανα τη μεταφορά μόνος μου αλλά με εξαγωγή όλων των στοιχείων σε xml και εισαγωγή στην εγκατάσταση στο Papaki.  Έτυχε να είναι αρκετά απλό το site.  Αν ήταν κάτι πιο πολύπλοκο η μόνη λύση θα ήταν να πληρωθεί το ποσό.

Σε ότι αφορά τα DEV friendly χαρακτηριστικά υπάρχουν όπως προανέφερα backups ημέρας ( σαν τα αυγά ) και εβδομάδας με εύκολη διαδικασία επαναφοράς.  Υπάρχει επίσης δυνατότητα με χρήση SFTP ( αφού το ζητήσει ο χρήστης ) τα οποία σε εμένα τουλάχιστον ήταν ξεχωριστός λογαριασμός για κάθε site.   Τα log files είναι PHP logs.  Το Instant Staging είναι αρκετά χρήσιμο χαρακτηριστικό σε Managed Hosting.  Θεωρώ πως  χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμη.   Θέματα που έχω αντιμετωπίσει είναι από το να μην δημιουργηθεί ποτέ το staging site, να έχω θέματα με permisions αλλά και άλλα που τους πρότεινα να βάλουν στο roadmap της υπηρεσίας.  Το ένα είναι να μπορεί να διαγράφει ο χρήστης το staging site και να μην χρειάζεται να κάνει support ticket. και το δεύτερο να μπορεί ο χρήστης να έχει πρόσβαση SFTP στο staging site.

Σε γενικές γραμμές θα σημειώσω πως δεν ήταν λίγες η φορές που δεν μπορούσα να έχω πρόσβαση σε κάποια από τα παραπάνω κάτι το οποίο με καθυστερούσε.

Εν κατακλείδι θεωρώ η υπηρεσία μου αφήνει θετικό αντίκτυπο.   Θα έλεγα όμως πως δεν έχει φτάσει στο επίπεδο που είχαν οι άλλες δύο υπηρεσίες που έχω δοκιμάσει επίσης.  Παρόλα αυτά θεωρώ πως με ένα καλό roadmap θα γίνει ισάξια ( όσο μπορώ να το πω αυτό γιατί ακόμη και οι υποδομές που προσφέρει ο καθένας μπορεί να είναι διαφορετικές).

Δίνω επίσης τα άλλα 2 άρθρα που είχα αναρτήσει στο παρελθόν ( σε όποιο επίπεδο ήταν αυτή στην εκάστοτε στιγμή ):

 

Σχολιάστε το άρθρο και πείτε τη γνώμη σας!!!

About Author

You may also like

One Response Comment

  • papakigr  17 Μαΐου 2017 at 4:47 ΜΜ

    Γιώργο θέλω να σ’ ευχαριστήσω για το άρθρο σου! Είναι πολύτιμο να λαμβάνουμε τέτοιο feedback για τις υπηρεσίες μας. Προσπαθούμε να μην επαναπαυόμαστε, να εξελίσσουμε και να βελτιώνουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας. Γι’ αυτό το λόγο θα λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας όλες τις προτάσεις σου. Ήδη έχουν ενημερωθεί όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα. Να είσαι καλά 🙂 //Αλεξάνδρα